Domaćice manje zbori, da ti čovek ne zagori!
Autor: Ivana Gajić
Šta nije u redu sa sloganima reklamne kampanje za podsticaj nataliteta (osim što su preterano glupi, prizemni, loše rimovani, neprimereni i nepotrebni) ? Sa marketinške tačke gledišta oni nemaju nikakvu smislenu poruku (osim onih besmislenih da treba rađati odmah, sad, koliko sutra ako je moguće; da osim ljubavi i beba ljudima malo šta, ako išta, treba i da između prasića i beba nema bitnijih razlika). Ovim neveštim rimama fale argumenti - zašto je poželjno da se deca rađaju? Bebe su slatke, to stoji. Deci je lepše kada imaju brata ili sestru da sa njima podele detinjstvo (mada su izgleda braća poželjnija), i to stoji. Ne znam sad baš za ovaj vremenski imperativ šta da vam kažem, mogu samo da pretpostavim da oni koju budu čitali ove slogane neće odmah da navale jedni na druge u, recimo, autobusu, restoranu, na sred ulice, tu gde su se zatekli i da počnu da se pare. Zamišljam zagorele ručkove na šporetima širom Srbije, cigarete dogorele u pepeljarama, zaustavljen saobraćaj, prazne ulice, napuštena radna mesta - svi se odazivaju na poziv države koji je kao moćan afrodizijak podigao potenciju nacije na nivo nekontrolisane jebačine. Oplođene žene rađaju bez odgađanja, odmah nakon snošaja. Bebe samo ispadaju iz njih i ‘ajde Jovo nanovo. Kakve mirišljave sveće, kakvo vino, kakav Berry White, prođeš pored bilborda na kome piše "Dosta reči, nek zakmeči" i odmah ti se javi nekontrolisana želja za rasplodnjom. Naravno da to nije tako. Ljudima su potrebni argumenti. Slogani ne mogu da utiču na želju i potenciju, na libido, zato oni moraju da budu argumentovani i da utiču na racio. Na primer, odličan slogan bi bio: ,,Rađajte decu da vas izdržavaju kad odete u penziju jer para nema." ili ,,Ne možete da preživite od dve plate? Rađajte decu da prose po ulicama." ili ,,Velika je nezaposlenost? Imamo rešenje! Muškarci nek rade a žene nek rađaju!" I sad, svako ko se ogluši na ovako racionalno i razložno postavljenu priču je ili mnogo besan, razmažen i samoživ ili ne voli našu državu; znači da je destruktivan element u društvu koje pokušava da svojim građanima nametne razumne i kvalitetne norme. Možda bi najbolji od svih slogana bio ovaj: ,,Za svako dete koje nam date, mi ćemo da vam smanjimo plate!" Jer, opšte je poznata činjenica da Srbi obožavaju kad im se smanje plate, o čemu najbolje svedoče izborni rezultati.
Toplo se preporučujem Ministarstvu Kulture i Informisanja. Ako žele da iskoriste moje ideje stojim im na raspolaganju; a pošto imam četvoro dece, mogu i da im na’vatam jedno ili dva, kad im je već tolika frka.